Blogg? Vad är det egentligen?

Trevlig skoldag! Dock var dagens väder en total misär. Varför i hela världen ska det snöa ner hur mycket snö som helst när det ÄNTLIGEN har börjat smälta?!

Hela eftermiddagen har jag spenderat genom att titta på Entourage. Under tiden jag tittade så fick jag världens uppenbarelse! Entourage är männens/killarnas motsvarighet till Sex and the city!
Det är slående hur likt det är; en huvudperson och tre bipersoner, de festar i båda programmen, av lite smått oklara anledningar blir får de in otroligt mycket pengar som de också spenderar lika snabbt. Listan kan göras lång!

Samma program! Typ...

Eftersom min jag har haft något utav en idetorka de senaste dagarna så har jag inte kommit på något och skriva om. Alldeles nyss blev jag så desperat att jag googlade "definition av blogg".
Det kom faktiskt upp några intressanta länkar. Det jag läste gav dock inte några gigantiska upptäckter, utan det stod ungefär det jag trodde att det skulle stå; den ska vara personlig och blablabla.
Jag hade också en liten baktanke med att gå till botten varför folk skriver om hur deras vardag är. Det stod inte någonstans att man ska skriva om hur skoldagarna är. Vad är det då som får än att skriva det?
Jag tror att det finns olika anledningar:
1. Man är så blyg att man inte vågar skriva vad man tycker om saker och ting. Om det var roligt, tråkigt, dåligt etc. Man är helt enkelt för rädd för vad andra ska tro om än när man skriver det.
2. Man vill berätta för omvärlden hur roligt man har på dagarna. De dagarna det inte händer något är du så van vid att skriva om vad du gör på dagarna så att du gör det ändå.
3. Du är en så ovan bloggare att du skriver vad du är van att läsa om andra.
4. Du vill ha många inlägg, men vet inte vad du ska skriva. Du tar någonting som är väldigt lätt att skriva om, just dig själv och din vardag. Du tänker "äh, jag skriver om något roligare i ett annat inlägg"
5. Jag tror även att denna lista skulle kunna göras väldigt lång, men jag tror framför allt att de allra flesta inte vet varför de skriver om sina dagar.

Men! Det finns alltid ett "men"! Jag tycker att vissa bloggar är jätteroliga trots att de personerna bara skriver om vad de har gjort under de 24 timmarna de har på sig att göra något roligt. Varför är det så? Är det sättet man skriver på? Är det för att man känner bra eller vill lära känna den personen bättre? Ännu ett av livets stora mysterium.

Och snälla du, ta inte åt dig allt för mycket av listan. Den är inte allt för överseriös. Jag säger inte heller att jag aldrig skriver om vad jag gör på dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0