Tisdag den 3 mars 2009

Min ork för att blogga de senaste dagarna är som bortblåst.

Det var ändå en väldigt härlig dag idag!
Jag vaknade med en hemskt bultande migrän. För att bli kvitt den vidriga huvudvärk åt jag upp en migräntablett, och efter lite mer än en timme så gav det effekt. Jag trodde att dagen skulle fortsätta som vanligt, men vi hade inte en enda vettig lektion under hela dagen. Och vår stackars lilla vikarie till bildlärare lurade vi ännu en gång att det var kompledigt.

Efter skolan trampade jag mig hemmåt för att äta och sedan åka på träning. Jag fick lika lite gjort där som i skolan. Eftersom jag inte har varit där på jättelänge så blev det mest snack och snack och snack. Väldigt roligt att träffa alla!


Jag tror att jag ska slopa min lilla inredningside att lägga ut bilder på det som fixas i mitt rum. Känns inte tillräckligt värdigt för att vara med på min fina blogg.


Jag insåg idag att april till Augusti är de absolut bästa månaderna som finns. Min lite slarviga snabba huvudräkning säger mig att det är 28 dagar kvar tills april inleds. Guuud vad sköönt! Vad jag ska vara glad!

Dessutom har jag, Samuel och Elin bestämt att vi ska åka till Hufvudstaden den 21 mars. Det bästa ska bli att man får ett lite större urval att köpa kläder av.
Ibland när jag är i Stockholm och hittar något snyggt, köper jag inte det utan sparar mina pengar för att jag tror att jag kommer hitta något snyggare, eftersom det finns så himla mycket att välja på.
När man väl sedan åker hem utan en enda påse så ångrar man sig något enormt och undrar varför man inte köpte det där snygga plagget. Känner du igen dig?
Däremot tycker jag att Uppsala är perfekt stor att gå och shoppa i överdagen.
Nej, nu får jag sluta klaga på Stockholm. Så länge man undkommer det egendöpta "Stockholm-syndromet" så är den staden ändå överlägset bäst.

Sista tillägget: jag åker till SM på fredag så jag kommer inte kunna färdigställa mitt "ta-tid-hur-långt-varje-inlägg-är".
Vi får helt enkelt nöja oss med fem dagar, som det blir på torsdag.

Tid för detta inlägg: 34 minuter

Kommentarer
Postat av: olof

stockholmssyndromet haha! "denna färg påminner om en mogen, äldre kvinna som klarar sig på egen hand" -citat Eirnst Kirchtager (nåt i den stilen? och visst heter han så? elelr typ iallafall...)

2009-03-03 @ 23:06:59
Postat av: olof

för fler härliga citat så hänvisar jag till denna länk: https://www.flashback.info/showthread.php?t=262200

2009-03-04 @ 19:49:32
Postat av: Patrik

tack olof

2009-03-05 @ 16:23:15
URL: http://patrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0