En dålig dag helt enkelt

Nu ska jag passa på och skriva medan mitt humör är bra. Jag är så otroligt labil under dessa trötta, mörka, kalla, hala, blåsiga, tråkiga, pluggiga och alldeles.. alldeles... hemska dagar.

Jag orkade verkligen inte göra någonting i skolan. Inte helt oväntat.
Som alla andra söndagar så gick det inte att sova heller.
Det roligaste när man kommer till skolan, är när man tar sina böcker och så sätter man sig på bänken mitt emot skåpet för att vänta på någon som man kan gå till lektionen med. Några minuter innan fem i halv nio kommer alltid Jocke Söderström och visar sin trött- och uppgivenhet på ett eller annat sätt. Ibland lägger han sig på golvet och vilar lite, ibland så står han och lutar ansiktet mot skåpet men allra oftast så "ståligger" han mot skåpet, himlar med ögonen innan han stänger dem för att blunda och sedan kommer otroligt djupa sucken.
Haha, nu kan man ju tänka sig att han har bett mig skriva det här. Men så är definitivt inte fallet. Det var en tanke som slog precis i detta nu.

Det mesta gick åt helvete i skolan idag. Det kan ha och göra med hur seriösa vi var på alla lektioner. Jag tror inte det är många som skulle ha något emot att sluta skolan precis nu för att inte göra ett skit fram tills vi börjar gymnasiet. Så känner jag i alla fall. Allt känns så himla meningslöst ändå? De betyg vi får nu är totalt värdelösa när vi väl kommit in på den linje vi ville komma in på. Och jaaaa, jag vet att man ska vara bra förberedd för gymnasiet, jag vet också att det är grymt tjatigt att läsa om alla små fjortisar som är trötta på skolan. 

Jag missade en afterschool-toast hos Olof idag också eftersom jag var tvungen att plugga och åka till tandläkaren. Alla tandläkare blir alltid lika fascinerade över att jag är son till Marion som jobbar där. Herregud, hur roligt kan de ha på jobbet egentligen? Heh

Det positiva med dagen var dagens shoppingtur downtown med pappa. Nu är min sportgarderob förstärkt: En sportbag, sportstrumpor (Hoppas de är så 1000 ggr bättre än vanliga strumpor som det utlovas), två vattenflaskor där korken är ersatt med någon slags ventil? Jag tror nog att de flesta har sett en sådan och så köpte jag korta träningstights som dessutom är bra och ha när vi åker på träningsläger i Italen i vår.
Kan ni tänka er att jag till slut hittade en väska efter allt letande?

Och kan ni också tänka er att jag inte har skrivit ett enda utropstecken i detta inlägg. Det är nog det första utan. Bara det visar väl min uppgivenhet under denna trötta, mörka, kalla o.s.v. dag.

Nu ska jag fortsätta skriva SO.

Kommentarer
Postat av: victoria

vad vore en måndag med patrik..?.. trött, mörk, kall, hal, blåsig, tråkig, pluggig och alldeles.. alldeles... hemsk. du börjat låta som en negativ cinderella patrik :D men jag vet eeexakt hur en sån här måndag känns.

2009-01-26 @ 20:43:14
URL: http://victorialawniczak.webblogg.se/
Postat av: Anonym

så GÖTT! =D =D =D menmen... jag är nämnd även här ser jag! =D=D det känns ju så SKÖNT! :D:D:D:D men men... vi får ta tha after school toast någon annan dag eller? =D=D men men.. dags att krypa till kojs!

CYA!

2009-01-26 @ 23:30:56
Postat av: Patrik

haha, ja. då kan det vara skönt att få klaga lite på omvärlden victoria ;)



är det julle här ovanför? klart vi gör det!

2009-01-27 @ 16:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0