Peeeepp!!!

Min dator går sjukt långsamt! Jag förstår inte vad som händer! Jag har en känsla av att våra grannar tjuvar från vårat internet... De små jävlarna.

Igår så gick jag en runda nere på stan med Julle och Matte. Träffade grymt mycket folk man kände igen! Lovisa anslöt sig och vi gick och fikade på nya Waynes. Hillborg anslöt sig också efter ett tag.
Vi gick bland annat runt bland sportaffärerna på stan för att hitta en väska till mig, men det fanns bara samma skit som i Valbo, där jag var förra helgen. Jag hittade en skitsnygg Adidas-väska men antingen var den lika liten som en kylbag, eller så var den som en hockeybag. Inte nice.
På kvällen så kom Johan och Lovisa hit. Vi satt och chillade mest hela kvällen. När bara jag och Julle var kvar så satt vi och snackade skit och spelade nhl09 heela natten lång. Sedan fick han sova i min soffa.. Mysigt!

Jag måste berätta om skoldagen också, eftersom den var så himla skön! Ni som inte bryr er om det behöver ju inte läsa vidare i detta stycke. Back to school, jag gjorde verkligen ingenting! Jag kom dit och under första lektionen så hade vi NO - biologi.
Eftersom vi håller på med ett grupparbete om droger så var vi i biblioteket och satt vid laptopsen. Våran lärare har redan satt betygen (mvg, host), så vi jobbar ju inte överdrivet mycket på lektionerna. Det slutade att jag och Gustav hade satt på musik på youtube och satt och spelade playing with fire på hamsterpaj, hahaha. En riktig klassiker!
Efter det var det Elevråd. Vi försökte komma på vad vi skulle göra åt nedskräpningen och klottringen på skolan. Det känns som att inte så många relevanta ideer kom upp. 
Efter det så var det språkval, men Matte och jag kom försent så jag hann bara ta en laptop, för att sedan gå till SYO-konsulenten. Eller visst heter det SYV nu? Aja, skitsamma. Vi snackade lite gymnasieval och utbildningar som man skulle kunna plugga vidare till sedan. Jag gick faktiskt därifrån lite klokare.
Om inget jättedrastiskt händer den 20 när det är öppet hus, så känner jag mig ganska säker på mitt val; Natur/Internationell!
Jag satt kvar hos SYO:n (eller var det SYV?) i femtio minuter, sedan så gick jag till svenskan. Men vi hann inte göra någonting där, förutom att låna böcker. Sedan tog dagen fart, som jag redan har skrivit om.


Imorgon ska jag upp vid kvart i sju för att åka och tävla! Jag är så jäääävla peppad verkligen!
Jag har kommit på mitt mål över hela inomhussäsongen också. Jag kan inte säga att det har förändrats mycket (eller någonting alls) från mina tidigare mål. I år så ska jag springa på under 7,26 s, för då blir jag GIF's snabbaste genom tiderna. För två år sedan så var jag ju bara tre hundradelar ifrån.
Om jag misslyckas med det målet så ska jag springa på under 7,38, för då kommer jag in på top 5 genom tiderna. Senast någon tog sig in på någon av de placeringarna var för 12 år sedan. Det låter väl ganska rimligt?
När jag tävlade för P14 så lyckades jag tränga mig in på en tredjeplats genom tiderna och under mina år som P15 kom jag in på fjärdeplatsen. Det var när jag var P14 som jag var tre hundradelar ifrån rekordet. Tagga för i år alltså!


Jag måste ge lite credd till P3 Guld-galan också. Fyfan vilken bra gala! Bra artister som var nominerade, alla framträdanden var grymma! Inte en enda i "E.M.D-genren" var ens nominerad och de artister som vann var lätt värda sina priser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0